WAKACYJNA WYCIECZKA MINISTRANTÓW

W poniedziałek 22 sierpnia 2022 r. grupa ministrantów i osób towarzyszących  udała się na jednodniową wycieczkę w okolice Bełchatowa.

Przyjechaliśmy do budynku dyrekcji kopalni węgla brunatnego w Rogowcu pod Bełchatowem (mijając po drodze elektrownię), gdzie opowiedziano nam o wydobyciu węgla brunatnego w tym miejscu i pokazano różne eksponaty, od tych wiążących się bezpośrednio z działalnością zakładu po takie jak wykopane w tym miejscu kości i czaszka mamuta włochatego. Stamtąd przejechaliśmy do Żłobnicy, gdzie  z tarasu widokowego obejrzeliśmy wyrobisko kopalni, potocznie nazywane "dziurą". Następnie udaliśmy się na pobliską Górę Kamieńską - sztuczną górę powstałą jako zewnętrzne zwałowisko kopalni, gdzie powstał Ośrodek Sportu i Rekreacji. Tam mogliśmy skorzystać z takich atrakcji jak przejazd wyciągiem i tor saneczkowy. Stamtąd udaliśmy się do Parzna, gdzie nawiedziliśmy tamtejszy kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa. Zostaliśmy przyjęci i oprowadzeni przez księdza proboszcza Marcina Majdę. Po  Mszy świętej w kościele ksiądz proboszcz oprowadził nas po utworzonym przy parafii Muzeum Modlitewnika Polskiego im. Wandy Malczewskiej, które mieści w swoich zbiorach ponad 3000 modlitewników. W muzeum pokazano nam dostępne zasoby i opowiedziano nam o pochowanej w krypcie pod kościołem Czcigodnej Służebnicy Bożej Wandzie Malczewskiej. Po drodze mogliśmy zapoznać się z osiołkami (i je nakarmić), które mają swoją zagrodę obok muzeum. Na koniec nawiedziliśmy kryptę, gdzie pomodliliśmy się przy grobie Służebnicy Bożej. Z Parzna udaliśmy się w drogę powrotną. Dziękujemy Panu Bogu za to, że obdarzył nas bezpieczeństwem i dobrą pogodą oraz wszystkim, dzięki którym wyjazd mógł się odbyć.

o. Jakub Gis CP

C O V I D
  Drodzy Parafianie, w związku z obostrzeniami związanymi z pandemią prosimy, aby dostosować się do obowiązujących wymogów sanitarnych: o zakładanie maseczek, dezynfekcje rąk i zachowanie bezpiecznej odległości.